21.8.2015

PIETARSAARI / JAKOBSTAD

Ajeltiin poikaystävän kanssa viikoksi Jeppikseen mun sukulaisten luo. Pietarsaari ja ne ihmiset siellä ovat älyttömän tärkeitä mulle, ja parhaimmillaan käynkin siellä jopa neljä kertaa vuodessa: joulunaikaan, pääsiäisenä, kesälomalla ja venetsialaisissa. Ei ole tainnukaan mennä yhtäkään kesää jona en olisi viettänyt vähintään viikkoa Pietarsaaressa! Se onkin aina ollut yksi mun kesän kohokohdista ja ihan must do -reissu. 

Pietarsaari on ihan älyttömän ihana kaupunki, ja haluunkin kertoa mun lempipaikoista siellä, jos joku vaikka sattuu sinne matkustamaan:

Kahvilat After Eight ja Skorpan ovat kummatkin ihan älyttömän persoonallisia ja tunnellmallisia. After Eight sijaitsee ihan kaupungin keskustassa, ja siellä on usein ja paljon etenkin musiikkipainotteista tapahtumaa. Skorpan taas sijaitsee Skatan reunalla, ja sieltä saa esim ihan uskomattoman hyvää itseleivottua leipää ja artesaanijäätelöä (suosittelen maistamaan tyrnijäätelöä!). Seuraava kohde onkin siis Skata, eli Pietarsaaren vanha kaupunki, Viimeiseksi pitää mainita uimaranta Fäboda, jonka upeat kalliot näkyykin yhdessä kuvassa. Oon aina ollu pieni seikkailija, ja nytkin meni kolme tuntia kaluten noita Fäbodan kallioita ja loikoillen hiekalla. ♥

Lisää postauksia Pietarsaaresta löytyy täältä.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos x